Sateista päivää!
Maanantaina olin kuvaamassa keskustelu- ja informointilaisuutta Vesalan Yläasteella. Illan aiheena oli Mellunkylän alueen rakentaminen, nythän on kovasti tapetilla täydennysrakentaminen ja lähiöiden renesanssi on myös usein käytetty termi.
Kattavasti virkamiehet esittelivätkin Kontulan ostoskeskuksen lähistön täydennysrakentamista, esiin nousivat niin liikennejärjestelyjen muutos, asuinrakennusten rakentaminen ostarin välittömään läheisyyteen kuin parkkipaikkojen uudelleensijoittaminenkin.
Koosteen saatte nähdä piakkoin, työstän sen ensi töikseni.
Lisäsin tuohon vasemmalle blogin, jonne olen kokoamassa omia ajatuksiani, jotka eivät mitenkään liity radion toimintaan, mutta kun kaikenlaista pulppuaa, niin ehkä sitä on hauska muidenkin lukea..
Pysykää kyydissä!
Palveluksessanne
T
27 toukokuuta 2009
20 toukokuuta 2009
Hei vain!
Konetta on nyt korjailtu ja kaiken pitäisi toimia, joten ei kun kuulumisia kertomaan: Festarikesä on polkaistu käyntiin, melko kirjaimellisesti, koska ensimmäisenä oli Fillarifestarit. Siitä pyrin tekemään koosteen mahdollisimman pian. Kuten myös monikulttuurisesta keskusteluforumista.
Mellunkylä-lehti ilmestyi juuri, sieltä voi lukea taannoisen Remun äidin haastattelun koosteen. Ainakin Eeva Aaltonen-Sorsa itse oli niin tyytyväinen artikkeliin, että soitti minulle eräänä iltana ja kiitti, kannattaa siis tarkistaa juttu!
Ihan niille henkilöille, jotka eivät pääse käsiksi Mellunkylä-lehteen, kerrottakoon tässä, mitä on luvassa:
Perjantaina 12.6.09 klo 14-19, on OSTARIFESTARI, tapahtuma on ilmainen, pitopaikkana on Kontulan ostari ja tapahtuma on itäisen Helsingin Helsinki-päivän päätapahtuma.
Esiintyjinä muiden muassa Circus Helsinki, koominen taikuri Prof. Buffo, Jussi Raittinen, Saara Soisalo & Lefty Willie band sekä Jiri Nikkinen Trio.
Lauantaina 18.7.09 Kontulan ostarilla järjestetään ensimmäistä kertaa ETNOFESTARI, joka esittelee eri maiden kulttuureja, pitää sisällään myös konserttilavan ohjelmistoineen sekä maailman eri ruokakulttuureita esittelevän herkkutorin. Tämä on myös ilmaistapahtuma.
Lauantainen 15.8.09 Järjestetään jo perinteinen KONTUFESTARI, jonka pitopaikkana on kelkkapuisto ja esiintyjälistaa joudumme kaikki vielä odottamaan, mutta viime vuonna sieltäkin löyti paljon oheistoimintaa musiikin lisäksi, oli puolueiden ja järjestöjen infotelttoja, herkkukojuja kiinalaisesta ruuasta karkkiin ja kaikkea siltä väliltä, ihania koruja oli myös tarjolla... Että voin kyllä sanoa hyvällä omallatunnolla, että jokaiselle löytyy jotain. Ja kaiken hyvän lisäksi kyseessä on ilmaistapahtuma, joka on myös päihteetön. Muistuttaisin vielä, että autolla ei kannata tulla, koska parkkipaikkoja ei ole.
Kyllä on kesä ihana ja vielä näin paljon tapahtumaa on järjestetty ihan meidän kaikkien iloksi!
Tapaamme siis tapahtumissa, ottakaa rennosti!
Palveluksessanne
T
P.S. Tarkempaa tietoa löytyy alueportaalista, johon pääset kätevästi suoralla linkillä tältä sivulta!
Konetta on nyt korjailtu ja kaiken pitäisi toimia, joten ei kun kuulumisia kertomaan: Festarikesä on polkaistu käyntiin, melko kirjaimellisesti, koska ensimmäisenä oli Fillarifestarit. Siitä pyrin tekemään koosteen mahdollisimman pian. Kuten myös monikulttuurisesta keskusteluforumista.
Mellunkylä-lehti ilmestyi juuri, sieltä voi lukea taannoisen Remun äidin haastattelun koosteen. Ainakin Eeva Aaltonen-Sorsa itse oli niin tyytyväinen artikkeliin, että soitti minulle eräänä iltana ja kiitti, kannattaa siis tarkistaa juttu!
Ihan niille henkilöille, jotka eivät pääse käsiksi Mellunkylä-lehteen, kerrottakoon tässä, mitä on luvassa:
Perjantaina 12.6.09 klo 14-19, on OSTARIFESTARI, tapahtuma on ilmainen, pitopaikkana on Kontulan ostari ja tapahtuma on itäisen Helsingin Helsinki-päivän päätapahtuma.
Esiintyjinä muiden muassa Circus Helsinki, koominen taikuri Prof. Buffo, Jussi Raittinen, Saara Soisalo & Lefty Willie band sekä Jiri Nikkinen Trio.
Lauantaina 18.7.09 Kontulan ostarilla järjestetään ensimmäistä kertaa ETNOFESTARI, joka esittelee eri maiden kulttuureja, pitää sisällään myös konserttilavan ohjelmistoineen sekä maailman eri ruokakulttuureita esittelevän herkkutorin. Tämä on myös ilmaistapahtuma.
Lauantainen 15.8.09 Järjestetään jo perinteinen KONTUFESTARI, jonka pitopaikkana on kelkkapuisto ja esiintyjälistaa joudumme kaikki vielä odottamaan, mutta viime vuonna sieltäkin löyti paljon oheistoimintaa musiikin lisäksi, oli puolueiden ja järjestöjen infotelttoja, herkkukojuja kiinalaisesta ruuasta karkkiin ja kaikkea siltä väliltä, ihania koruja oli myös tarjolla... Että voin kyllä sanoa hyvällä omallatunnolla, että jokaiselle löytyy jotain. Ja kaiken hyvän lisäksi kyseessä on ilmaistapahtuma, joka on myös päihteetön. Muistuttaisin vielä, että autolla ei kannata tulla, koska parkkipaikkoja ei ole.
Kyllä on kesä ihana ja vielä näin paljon tapahtumaa on järjestetty ihan meidän kaikkien iloksi!
Tapaamme siis tapahtumissa, ottakaa rennosti!
Palveluksessanne
T
P.S. Tarkempaa tietoa löytyy alueportaalista, johon pääset kätevästi suoralla linkillä tältä sivulta!
22 huhtikuuta 2009
Saimme seuraavanlaista postia:
"Luin teistä Mellunkylä-lehdestä. Voisitteko mainostaa Myllypuron MLL:n paikallisyhdistyksen kevätkirppistä? Kirppis pidetään 26.4.09 Perhekeskus Rinkelissä (Myllypadontie 2, Siwan vieressä) klo 9-14. Tarjolla on kirppiksen lisäksi EU-tuen jakoa, mahdollista on ostaa MLL:n tuotteita (mm. Mummi- ja Äiti-paitoja äitienpäivän lähestyessä). Yhdistys pitää paikan päällä myös kahviota."
Ja koska mielellämme autamme paikallisia toimijoita, tässäpä tämä kaikille tiedoksi! Radiokontulan tietokone sanoi sopimuksensa irti, joten aika mahdotonta on nyt tehdä ohjelmia, mutta riittäähän päivittämistä näissä blogeissa uutta konetta odotellessa...
Leppoisia kevätpäiviä!
Palveluksessanne
T
"Luin teistä Mellunkylä-lehdestä. Voisitteko mainostaa Myllypuron MLL:n paikallisyhdistyksen kevätkirppistä? Kirppis pidetään 26.4.09 Perhekeskus Rinkelissä (Myllypadontie 2, Siwan vieressä) klo 9-14. Tarjolla on kirppiksen lisäksi EU-tuen jakoa, mahdollista on ostaa MLL:n tuotteita (mm. Mummi- ja Äiti-paitoja äitienpäivän lähestyessä). Yhdistys pitää paikan päällä myös kahviota."
Ja koska mielellämme autamme paikallisia toimijoita, tässäpä tämä kaikille tiedoksi! Radiokontulan tietokone sanoi sopimuksensa irti, joten aika mahdotonta on nyt tehdä ohjelmia, mutta riittäähän päivittämistä näissä blogeissa uutta konetta odotellessa...
Leppoisia kevätpäiviä!
Palveluksessanne
T
27 maaliskuuta 2009
Hei vain jälleen!
Nyt olisi tarjolla mukavaa materiaalia Kurkimäessä järjestetystä Kidols-kisasta, paikallahan oli 12 esiintyjää, joista sitten päivän päätteeksi valittiin paras.. Toki heitä oli vaikea laittaa paremmuusjärjestykseen, mutta huutoäänestyksen avulla voittaja kuitenkin löytyi.
Ohjelman voit siis käydä katsomassa napsauttamalla kaikkia muita tuossa reunassa olevia kuvia, paitsi ensimmäistä.
Lisäksi sain juuri valmiiksi Kontulan Lionsien perheriehasta ohjelman, sen voi käydä katsomassa www.floobs.fi/radiokontula. Lionsithan järjestävät joka vuosi maaliskuun ensimmäisenä Sunnuntaina perheriehan Keinutien ala-asteen koululla. Ohjelmaa on jokaiselle: Ongintaa, arpajaiset, poniajelua, poskimaalausta, ketjunheittoa, ihan vain muutaman mainitakseni.
Tänä vuonna olemme ottaneet ohjelmaan mukaan osan alkuvalmisteluista, koska itse tapahtumahan on vain pieni osa koko valtavaa työtä vaativasta prosessista. Tässäkään ei varmasti vielä onnistuta kuvaamaan sitä suurta työpanosta ja ihmisten asialle antautumista niin hyvin kuin se ansaitsisi.
Katselkaa lähetyksiä!
Loistavaa kevättalvea,
Palveluksessanne
T
Nyt olisi tarjolla mukavaa materiaalia Kurkimäessä järjestetystä Kidols-kisasta, paikallahan oli 12 esiintyjää, joista sitten päivän päätteeksi valittiin paras.. Toki heitä oli vaikea laittaa paremmuusjärjestykseen, mutta huutoäänestyksen avulla voittaja kuitenkin löytyi.
Ohjelman voit siis käydä katsomassa napsauttamalla kaikkia muita tuossa reunassa olevia kuvia, paitsi ensimmäistä.
Lisäksi sain juuri valmiiksi Kontulan Lionsien perheriehasta ohjelman, sen voi käydä katsomassa www.floobs.fi/radiokontula. Lionsithan järjestävät joka vuosi maaliskuun ensimmäisenä Sunnuntaina perheriehan Keinutien ala-asteen koululla. Ohjelmaa on jokaiselle: Ongintaa, arpajaiset, poniajelua, poskimaalausta, ketjunheittoa, ihan vain muutaman mainitakseni.
Tänä vuonna olemme ottaneet ohjelmaan mukaan osan alkuvalmisteluista, koska itse tapahtumahan on vain pieni osa koko valtavaa työtä vaativasta prosessista. Tässäkään ei varmasti vielä onnistuta kuvaamaan sitä suurta työpanosta ja ihmisten asialle antautumista niin hyvin kuin se ansaitsisi.
Katselkaa lähetyksiä!
Loistavaa kevättalvea,
Palveluksessanne
T
18 maaliskuuta 2009
Iloinen tervehdys!
Nyt on ihan pakko kirjoittaa alueemme terveyspalveluista positiiviseen sävyyn kaiken sen negatiivisen jälkeen, jota asiasta on saatu kuulla ja lukea.
Tilannehan on sellainen, että varsinkin Mellunkylän alueella on ollut vaikeuksia saada lääkäreitä pysymään ja siitä johtuen eivät kaikki ole aina päässeet halutessaan lääkäriin. Puhumattakaan siitä, että puhelinvaihde on uskomattoman tukkoinen ja kuitenkin siihen on soitettava aamulla, jotta saisi vielä samana päivänä ajan.
Minullakin on ollut viime vuosina surkeita hetkiä, joko niin, että lapset ovat olleet kipeinä tai allekirjoittanut itse, eikä aina apua ole saatu edes välttävällä tavalla.
Mutta nyt! Pakko sanoa, että Kontulan terveysasemalla on skarpattu, juuri niinkuin Kontulan terveysaseman ylilääkäri sanoikin tuolla terveysfoorumissa. Jo kolmatta kertaa peräkkäin sain loistavaa, nopeaa palvelua: Ensimmäisellä kerralla jouduin 9v lapseni kanssa yllättäen keskellä päivää näyttämään huuleen koulussa sattunutta haavaa, lääkäri joka oli aivan hulppea tyyppi ja erittäin empaattinen ihminen, hoiti asian ripeästi ja varmalla otteella. Tosiaan toivoisin, että kaikki lääkärit olisivat juuri hänen kaltaisiaan! Vamma tuli tarkastettua ja kaikki hyvin, myös mieliala oli sekä minulla että lapsellani katossa, kiitos lääkärin.
Toisella kerralla soitin eräänä aamuna nuoremman lapseni yllättävän kovan yskän takia. Takana oli valvottu yö ja juuri parantunut oksennustauti, joten pyysin ystävälliseltä hoitajalta, voisiko hän järjestää puhelinreseptin siitä yskänlääkkeestä, joka meille oli määrätty 2008. Hän lupasi hoitaa asian ja sanoi, että reseptin voi noutaa vielä samana päivänä iltapäivällä. Noudin sen ja isolta yskältä vältyttiin, kiitos loistavan, joustavan ja ystävällisen hoitajan, joka siis oli vain vastaamassa ajanvarausnumeroon.
Eilen jouduin soittamaan taas siihen samaiseen ajanvaraukseen 14.20 iltapäivällä ja ajattelin jo, etten enää saman päivän aikana saa apua tulehtuneisiin lävistyksiini. Lisäksi tunsin itseni vähintään mäntiksi, kun menen vapaaehtoisesti laittamaan reikiä ihooni ja sitten valitan, kun ne tulehtuvat, sanoin tämän puhelimeen vastanneelle hoitajalle, joka rohkaisi minua ja sanoi, että sitä sattuu. Lisäksi tämä hoitaja näki todella vaivaa, soitti lääkärille kaksi kertaa ja sanoi sitten, että voin tulla vielä tänään katsottavaksi, jotta voidaan arvioida mahdollinen antibiootin tarve.
Niinpä hetken istuttuani odottamassa, pääsin lääkärin puheille, asiallinen ja miellyttävä hänkin. Todettuaan, ettei tulehdus ehkä ole kovin paha, määräsi hän ensin salvaa ja mikäli se ei toimisi, myös antibiootit. Mahtavaa, nopeaa ja asiantuntevaa palvelua!
Tahdon tässä aivan omasta puolestani kiittää upeita hoitajia ja muuta lähes näkymätöntä henkilökuntaa, kuin myös ahkeria lääkäreitä, jotka tuntuvat tekevän kaikkensa asiakkaiden eteen, mutta jäävät niin usein ilman positiivista palautetta: KIITOS!
Palveluksessanne
T
Nyt on ihan pakko kirjoittaa alueemme terveyspalveluista positiiviseen sävyyn kaiken sen negatiivisen jälkeen, jota asiasta on saatu kuulla ja lukea.
Tilannehan on sellainen, että varsinkin Mellunkylän alueella on ollut vaikeuksia saada lääkäreitä pysymään ja siitä johtuen eivät kaikki ole aina päässeet halutessaan lääkäriin. Puhumattakaan siitä, että puhelinvaihde on uskomattoman tukkoinen ja kuitenkin siihen on soitettava aamulla, jotta saisi vielä samana päivänä ajan.
Minullakin on ollut viime vuosina surkeita hetkiä, joko niin, että lapset ovat olleet kipeinä tai allekirjoittanut itse, eikä aina apua ole saatu edes välttävällä tavalla.
Mutta nyt! Pakko sanoa, että Kontulan terveysasemalla on skarpattu, juuri niinkuin Kontulan terveysaseman ylilääkäri sanoikin tuolla terveysfoorumissa. Jo kolmatta kertaa peräkkäin sain loistavaa, nopeaa palvelua: Ensimmäisellä kerralla jouduin 9v lapseni kanssa yllättäen keskellä päivää näyttämään huuleen koulussa sattunutta haavaa, lääkäri joka oli aivan hulppea tyyppi ja erittäin empaattinen ihminen, hoiti asian ripeästi ja varmalla otteella. Tosiaan toivoisin, että kaikki lääkärit olisivat juuri hänen kaltaisiaan! Vamma tuli tarkastettua ja kaikki hyvin, myös mieliala oli sekä minulla että lapsellani katossa, kiitos lääkärin.
Toisella kerralla soitin eräänä aamuna nuoremman lapseni yllättävän kovan yskän takia. Takana oli valvottu yö ja juuri parantunut oksennustauti, joten pyysin ystävälliseltä hoitajalta, voisiko hän järjestää puhelinreseptin siitä yskänlääkkeestä, joka meille oli määrätty 2008. Hän lupasi hoitaa asian ja sanoi, että reseptin voi noutaa vielä samana päivänä iltapäivällä. Noudin sen ja isolta yskältä vältyttiin, kiitos loistavan, joustavan ja ystävällisen hoitajan, joka siis oli vain vastaamassa ajanvarausnumeroon.
Eilen jouduin soittamaan taas siihen samaiseen ajanvaraukseen 14.20 iltapäivällä ja ajattelin jo, etten enää saman päivän aikana saa apua tulehtuneisiin lävistyksiini. Lisäksi tunsin itseni vähintään mäntiksi, kun menen vapaaehtoisesti laittamaan reikiä ihooni ja sitten valitan, kun ne tulehtuvat, sanoin tämän puhelimeen vastanneelle hoitajalle, joka rohkaisi minua ja sanoi, että sitä sattuu. Lisäksi tämä hoitaja näki todella vaivaa, soitti lääkärille kaksi kertaa ja sanoi sitten, että voin tulla vielä tänään katsottavaksi, jotta voidaan arvioida mahdollinen antibiootin tarve.
Niinpä hetken istuttuani odottamassa, pääsin lääkärin puheille, asiallinen ja miellyttävä hänkin. Todettuaan, ettei tulehdus ehkä ole kovin paha, määräsi hän ensin salvaa ja mikäli se ei toimisi, myös antibiootit. Mahtavaa, nopeaa ja asiantuntevaa palvelua!
Tahdon tässä aivan omasta puolestani kiittää upeita hoitajia ja muuta lähes näkymätöntä henkilökuntaa, kuin myös ahkeria lääkäreitä, jotka tuntuvat tekevän kaikkensa asiakkaiden eteen, mutta jäävät niin usein ilman positiivista palautetta: KIITOS!
Palveluksessanne
T
13 maaliskuuta 2009
Hei vain!
Nyt on valmiina kaksi Aluefoorumikoostetta Mellunkylän alueelta, ne on nähtävillä tutuissa osoitteissa: www.floobs.fi ja www.alueportaali.net sekä tietty hs.fi/ryhmä radiokontula kautta.
Foorumit sinänsä olivat molemmat hyvin mielenkiintoisia, ensimmäisen aihe oli Mellunkylän alueen nykyisyys ja tulevaisuus, keskustelu pidettiin Mellarissa (kulttuuritila Mellunmäessä) ja siellä esiteltiin vetoa ja voimaa-hanketta, jututettiin paikallisia poliitikkoja sekä keskusteltiin moninaisista asioista.
Toisen foorumin aiheena oli terveyspalvelut, keskustelun pitopaikka oli Mikaelinkirkko (Kontulassa) ja paikalle oli saapunut lähinnä ikääntyneitä alueemme asukkaita sekä paikallisia poliitikkoja, terveyskeskuksen johtoporrasta ja terveyslautakunnan jäseniä. Keskustelu oli välillä hyvin kiivastakin, mikä sinänsä on ymmärrettävää, koska alueellamme terveyspalvelut eivät yleisen mielipiteen mukaan palvele kovinkaan hyvin....
Parhaan käsityksen saatte, kun katsotte lähetykset!
Palveluksessanne
T
Nyt on valmiina kaksi Aluefoorumikoostetta Mellunkylän alueelta, ne on nähtävillä tutuissa osoitteissa: www.floobs.fi ja www.alueportaali.net sekä tietty hs.fi/ryhmä radiokontula kautta.
Foorumit sinänsä olivat molemmat hyvin mielenkiintoisia, ensimmäisen aihe oli Mellunkylän alueen nykyisyys ja tulevaisuus, keskustelu pidettiin Mellarissa (kulttuuritila Mellunmäessä) ja siellä esiteltiin vetoa ja voimaa-hanketta, jututettiin paikallisia poliitikkoja sekä keskusteltiin moninaisista asioista.
Toisen foorumin aiheena oli terveyspalvelut, keskustelun pitopaikka oli Mikaelinkirkko (Kontulassa) ja paikalle oli saapunut lähinnä ikääntyneitä alueemme asukkaita sekä paikallisia poliitikkoja, terveyskeskuksen johtoporrasta ja terveyslautakunnan jäseniä. Keskustelu oli välillä hyvin kiivastakin, mikä sinänsä on ymmärrettävää, koska alueellamme terveyspalvelut eivät yleisen mielipiteen mukaan palvele kovinkaan hyvin....
Parhaan käsityksen saatte, kun katsotte lähetykset!
Palveluksessanne
T
26 tammikuuta 2009
Tervetuloa tähän vuoteen!
Pitkällähän tässä jo mennään, mutta toivomme kaikille loistavaa tuoretta vuotta.
RadioKontulan kannalta uusi vuosi tulee olemaan haasteellisin ikinä, olemme aloittelemassa projektia, joka lisäisi ohjelmien tekijöitä tuntuvasti. Saisimme näkökulmia myös nuorilta, erilaisilta yhdistyksiltä ja seuroilta alueellamme. Kulttuuri on tarkoitus nostaa näkyvämpään rooliin, koska meillä on paljon tapahtumia Mellunkylän alueella, haluamme näyttää sen teillekin.
Tällä hetkellä on käynnissä rekrytointi, keskusteluja käydään mahdollisista ohjelma-aiheista ja tekijöistä. Jos sinulla on kerrottavaa, jaettavaa tai muuten vain haluaisit mukaan tekemään mediaa, ota rohkeasti yhteys radiokontula@gmail.com. ja kerro visioistasi!
Palveluksessanne T
Pitkällähän tässä jo mennään, mutta toivomme kaikille loistavaa tuoretta vuotta.
RadioKontulan kannalta uusi vuosi tulee olemaan haasteellisin ikinä, olemme aloittelemassa projektia, joka lisäisi ohjelmien tekijöitä tuntuvasti. Saisimme näkökulmia myös nuorilta, erilaisilta yhdistyksiltä ja seuroilta alueellamme. Kulttuuri on tarkoitus nostaa näkyvämpään rooliin, koska meillä on paljon tapahtumia Mellunkylän alueella, haluamme näyttää sen teillekin.
Tällä hetkellä on käynnissä rekrytointi, keskusteluja käydään mahdollisista ohjelma-aiheista ja tekijöistä. Jos sinulla on kerrottavaa, jaettavaa tai muuten vain haluaisit mukaan tekemään mediaa, ota rohkeasti yhteys radiokontula@gmail.com. ja kerro visioistasi!
Palveluksessanne T
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)