19 marraskuuta 2008

Hei vain!

Nyt löytyy HYL 100-vuotta tallenne sekä Ken Hensleyn esittämä kappale The Wizard, teille tiedoksi, jotka olette näitä mahdollisesti odottaneet. Ja jälleen kerran kerron, että helpoimmin pääsette ne katsomaan, kun napsautatte näitä linkkejä tällä sivulla... Siis tuossa vasemmalla.
Kontulan ostarin restauroidusta Häiväojan tekemästä patsaasta on myös juttu tulossa, malttakaa vain.

Ihan asiattomastikin ehkä olen tässä pohtinut, miksi vähäinenkin lähimmäisiä kohtaan osoitettu ystävällisyys katoaa jonnekin heti kun harmaa pimeys valtaa rakkaan maamme?
Eräänä iltapäivänä iski laiskuus, enkä jaksanutkaan kävellä kotiini työstä, vaan päätin mennä bussilla.
Seisoin pysäkillä hyvän tovin ihan yksin, pian katos jo täyttyikin ja tapani mukaan päästin kiireiset ensin... Siis astuin bussiin viimeisenä. Reippaasti käytöstapoja noudattaen sanoin kuljettajalle."Moi, saisinko aikuisten kertalipun?"
Kuljettaja tuijotti minua niin, että ehdin jo miettiä, millä kielellä yrittäisin seuraavaksi, koitin kuitenkin suomea ja toistin aiemmin sanomani.
Kuljettaja ravisti, ihan totta, ravisti, päätään ja sanoi:"Anteeksi, mutta sinä olet ensimmäinen matkustaja joka tervehti!" Katsoin ympärilleni ja huomasin, että bussi on aivan täysi, ihmettelin ääneen:"Ei kai sentään...." Mutta katsellessani kanssamatkustajiani piti kyllä kerran taas ihmetellä, mistä nuo happamat, jos ei suorastaan luotaantyöntävät ilmeet?
Eihän maksaisi mitään tervehtiä ja kohdella lähellään olevia, niin kuin haluaisi itseään kohdeltavan?
Minulla ainakin oli loistavan hyvä mieli siitä, että saatoin tehdä hänen päivästään edes vähän paremman, ja jaksoin hymyillä varmaan ärsytykseen asti sekä kanssani matkustaneille ihmisille että kotiväelle.
Suosittelen kaikille ystävällisyydenpuuskia, ja jos et siihen kykene, koeta edes vähäistä välittämistä!

Palveluksessanne T

31 lokakuuta 2008

Helou kaikille!

Nyt on uutta, hauskaa materiaalia tarjolla Ken Hensleystä runsaasti. Kyseessähän on Uriah Heep-bändin lauluntekijä/monitoimija, kiinnostaa varmasti monia, uskoisin...
Eilen oli live-keikka, josta T-J jo aiemmassa kirjoituksessa mainitsikin, siitä on tuore tallenne nähtävillä, samoin illallishaastattelu lämpimässä hengessä pari päivää aiemmin on myös tarjolla, nyt äkkiä kurkkimaan vasemman reunan linkkien kautta!
Siis joko floobs( hakusanaksi ken hensley tai radiokontula) tai sitten hs, jonne pääset suoraan ryhmäämme linkistä, siellä (todellakin!) näkyy kaikki netissä olevat lähetykset.
Ja edelleen toivomme aktiivisuutta ryhmän "radiokontula" suhteen, liittykää siihen, niin saamme nostetta, hipinhopin nyt!
Värikkäitä hetkiä harmaasta sateesta huolimatta ;o)

Palveluksessanne T

21 lokakuuta 2008

Mielenkiintoinen live-lähetys!

Kunnallisvaalit lähestyvät ja ennakkoäänet lupailevat kohtuullista ännestysprosenttia. Toivon että kansalaiset noteeraavat oman mahdollisuutensa ja käyttävät äänioikeuttaan. Paljon uutta, nuorta ehdokasta on liikkeellä jotka vannovat lupaustensa pitämistä. Jos ei vanhoista löydä sopivaa, antakaamme vaikkapa nuorelle ehdokkaalle mahdollisuus.

Kaiken kiireen ohella työstän mielekästä projektia rock-musiikin saralla. Uriah Heep Fan Club Finland on tuomassa yhteyeen alkuaikojen ( ja samalla suuruuden aikojen ) keulahahmoa Ken Hensleytä Helsinkiin soolokeikalle. Keikkapäivä on torstai 30.10 ja paikka On The Rocks. Alustava lupaus on Keniltä että pääsemme jututtamaan yhtä kaikkien aikojen biisintekijää ( tiedättehän Easy Livin', July Morning, Stealing, Gypsy ja The Wizard - vain muutamia mainitakseni ) ja mikä parasta, Floobs tarjoaa mahdollisuuden kaikille seurata tätä haastista livenä ympäri maailmaa. Haastis tullaan tekemään ennen keikkaa eli noin klo 20.00 keikkailtana. Kannattaa asettua Floobsin sivuille tuolloin jos Heep-legendan tarinat kiinnostaa. Pyrin kertomaan asiasta vielä tarkemmin, jos suinkin ennätän. Radio Kontula rocks. Hyvää loppulokakuuta kaikille. T-J

14 lokakuuta 2008

Vauhdikasta tiistaita!

Tänään on LIVE-vaalitentti, joka siis lähetetään suorana sekä floobsin että Helsingin Sanomien kautta, lisäsin tuohon vasemmalle linkin, jolla pääsee katsomaan lähetystä. Toivoisin mahdollisimman monen henkilön liittyvän ryhmäämme, sillä lailla saisimme nostetta. Vaikka tietenkin, kuten olen aiemmin kertonut, kaikki tähän mennessä tehdyt ohjelmat näkyvät siellä myös. Kaikkien helpoin reitti sinne on tuo vasemmalla puolella oleva linkki, kokeile pois! Laitoin tässä aamutuimaan tuohon Mellarin kuvan taakse linkin, jolla pääsette katsomaan avajaisia ja hauskoja esityksiä.
Nyt on ollut mielettömän mukava työskennellä, kun klipit ovat kiitäneet floobsiin juuri niinkuin kuuluukin, salamana. Koetan tehdä kaikki rästiin jääneet mahdollisimman pian, koska ne vaivaavat minua... Ja tietty haluan jakaa ne teidän kanssanne! Pysytään kuulolla,

Palveluksessanne T

08 lokakuuta 2008

Aurinkoista keskiviikkoa!

Viimein saimme yhteistyön HS.fi:n kanssa alkuun, siis kaikki ensin HS.fi, sieltä osio "oma kaupunki", ja sieltä ryhmä nimeltä radiokontula. Siellä voitte myös melkoisen vaivattomasti katsoa kaikki jo tehdyt klipit. Minä olen innoissani kuin kevään ensimmäinen pörriäinen!
Liittykää ihmeessä ryhmäämme, niin voitte jatkossakin nähdä tekosiamme ja onhan toki HS.fi muutenkin kattava paikka, kannattaa tutustua!
Työpöydällä on tällä hetkellä Kontufestareiden silppuaminen, eli teen isoista ohjelmista pienempiä, jotta niiden katselu olisi jouhevampaa.
Vihdoin tuntui löytyvän myös syy siihen, että ohjelmat eivät kulkeneet bittiavaruudessa floobsille asti, tiedostomuoto oli sellainen, ettei heidän systeeminsä tukenut sitä ja nyt juuri lähetin jo toisen ohjelman uudella tiedostomuodolla, pitäkää peukkuja ja katsellaan!

Palveluksessanne T

24 syyskuuta 2008

Terve teille!
Viimein sain maanantaina lähtemään ohjelmat floobsiin, kun jostain syystä (moka oli varmasti täällä päässä) niistä leikkaantui palat lopusta pois matkalla bittiavaruudessa. Joten pahoittelen tässä kovasti, että kontufestarit osa 2 ja Remun äidin haastattelu näkyvät ainakin toistaiseksi vajaina.
Kävin juuri pitkän keskustelun erään alueemme ylä-asteen kanssa mahdollisista yhteistyökuvioista, tarkoitus olisi ihan tällä viikolla lyödä lukkoon rekry-tapahtuman päivämäärä, toivomme löytävämme tähän radiotyöskentelyyn "uutta verta". Olisi hienoa saada muutama nuori innostumaan tästä toiminnasta, saisimme uutta näkökantaa asioihin. Ja toisaalta, onhan meillä jo tietotaitoakin jonkin verran, siis myös annettavaa!
Kontulan ostarin patsas paljastettiin viime viikolla ja siitä olisi tarkoitus tehdä ohjelma, se entisöitiin alkuperäiseen kuntoonsa. Kela lopettaa toimintansa täällä lokakuun lopussa ja siitä haastattelemme ihmisiä aivan näinä päivinä, sääkin sen sallisi... Ihana aurinko, nauttikaa siitä, pysykää kyydissä..

Palveluksessanne T

13 syyskuuta 2008

Hei vain kaikille!

Kävin juuri katsomassa, miltä Kontufestarit osa 2 näyttää, kun se viimein saatiin nettiin. Mielestäni kyllä resoluutio ei ole palautunut alkuperäiseen terävyyteensä, vaikka en tiedä, käykö siinä noin, kun resoluutiota pienennetään lähetyksen ajaksi...? No, maanantaina tiedän ja lisäksi opin koko ajan jotain uutta.
Ensi viikolla pitäisi alkaa yhteistyö HS.fi:n kanssa, teknisiä asioita tässä selvitellään kai edelleen, mutta yhtä kaikki, innoissani olen kuitenkin.
Kontufestarit osa 3 on työpöydällä juuri nyt ja sen jälkeen kooste Mellarin avajaisista, sitten kun ne on saatu kunnialla näkyviin, olisi tarkoitus tehdä jokaisesta festariesiintyjästä oma ohjelma. Sellainen lyhyt, mutta se helpoittaa juuri sen oman suosikin löytämistä katsottavaksi.
Suunnitelmissa on myös selvittää, mitä Kontulan asukkaat pitävät siitä, että Kela lopettaa toimintansa täällä ja vaalien puitteissakin jotain olisi tarkoitus näpertää... Siispä roikkukaa kyydissä!


Palveluksessanne T